söndag 1 mars 2009

Varför använda dun när det växer hår i mängder?

Jag känner mig nöjd. Veckan har varit bra. På jobbet har det flutit på och när jag kommit hem har sonen varit hemma och väntat på mig. Helgen har också varit härlig, jag njutit varje sekund.

Vi har varit på stan, vi har tittat på film, vi har spelat kort och vi har druckit drinkar, vi har ätit gott och jag har klippt honom. Det tog ca en och en halv timme och lämnade efter sig en Icakasse full med lockigt brunt hår. Hans hårproduktion är abnorm. Han börjar på allvar fundera över att starta en ny affärsrörelse. Kuddar stoppade med Johanhår. Slogan kan tex bli; "Skona de handplockade gässen - Johankudden, det mjuka, etiska valet " Nog om kuddar. Vi har också varit och tittat på Isse när han försöker lära sig att spela bandy, (det börjar gå bättre nu men fortfarande uppstår en del små problem. Skridskorna liksom viker sig så att bladen står rätt ut och han åker istället på insidan av skon. Det i sin tur gör att knäskålarna slår ihop. Fötterna liksom vispar fram snarare än åker fram men skam den som ger sig, det går ändå framåt.)

Trist nog så närmar sig tisdag. Då åker sonen tillbaka till hembygden igen och jag får börja längta till nästa gång vi ses. Snart är det vår och jag har massor med njutbara minnen. Det är bara att plocka fram den känslan när längtan blir för stor, då kommer glädjen snabbt tillbaka.

3 kommentarer:

  1. Hej Lisa! Vad roligt att du kikade in till mig. Nu får vi liksom lite mer kontakt... saknar ditt goa skratt!! I Stockholm har jag haft det toppen. Vore kul att få se Johan barenen blir ju så stora ja förstår inte vad alla år har tagit vägen... hjälp! vad gamal man blir..

    Var på bio i Stockholm "Män som hatar kvinnor" Kanon!
    Ha en bra vecka och hälsa Johan!
    Ps Elina är föresten i thailand med bla Nalle Eva och Robin lustigt va!!!

    Kramar i massor..

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du fått haft Johan hos dig en tid. Hälsa honom så gott från mig.
    Om du får för dig att göra slag i saken med "Johankudden " vill jag ha första tjing på en :)

    SvaraRadera
  3. Lunchtime! Elina är inte tillsammans med Robin. det föll sig in så att de reste i samma sällskap till Thailand. Elina åker med en tjej som heter Carro hon bor i Gävle. Men hennes syster bor i ockelbo hon heter Madelene tror jag. Hon bor i det fina huset mitt i byn det som en gång i tiden var vandrarhem (tror jag)
    Ha en fortsatt bra dag! Kramar :)Lotta!

    SvaraRadera