tisdag 17 mars 2009

Vad som varit och vad som kommer.

Pojkvännen har fyllt år. Vi började fira honom på fredag eftermiddag. Sov några timmar och fortsatte att fira till tidig söndag morgon. Resten av dagen helgade vi som vilodagen. Trots ca trettio gäster var vår oro över att maten inte skulle räcka helt obefogad. Idag är det tisdag och vi äter fortfarande av samma matsedel. Är för tillfället mycket trött på en annars otroligt god kycklingsallad.

Efter en försiktig start på vårt förhållande har vi slutligen bestämt oss för att flytta ihop. Lägenheten är nu uppsagd till och med den sista april. Det blir spännande och omtumlande. Det var länge sedan jag delade bohag men någon annan än min son. Lite pirrigt är det. Hur kommer det att gå att dela vardag med en ny familj som har sina vanor och rutiner? Istället för ha att en hel lägenhet för mig själv på morgonen, blir vi nu fyra som ska dela på toalettbestyr och frukostbord. Mmm... Spännande. Jag tror det kommer att gå bra. De jag nu ska dela liv med är fantastiska människor och jag njuter varje minut jag tillbringar med dem. Jag ser fram mot mitt nya liv.

6 kommentarer:

  1. Det är roligt för er! Det går säkert kanon.

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul! Grattis till steget. Jag tror också att allt kommer att gå bra. Ni kan nog varandras vanor ganska väl vid det här laget:)

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa!
    Gud vad roligt att du ska bli sambo... Det kommer säkert att gå bra. Du vet väl vad du ger dig in i antar jag...
    Såvitt jag vet så är du en glad lättsam och flexibel tjej.
    Kram och grattis till ditt nya boende.
    Lotta!

    SvaraRadera
  4. Grattis från mig med och gratta pojvännen med. Både till högsta vinsten och till födelsedagen.
    kram Py

    SvaraRadera
  5. Grattis Lisa!
    Roligt att höra att ni ska flytta ihop :) Det kommer gå strålande ska du se! Kram Emma

    SvaraRadera
  6. det ska bli jätte kul att du flyttar in! :D

    SvaraRadera