måndag 2 februari 2009

Myshelg!


Den här helgen har varit riktigt trevlig. En god vän som hälsar på, lite prat, lite shopping, en massa skratt, god mat samt vin. Kan det bli bättre?


Jag har varit en god ciceron och visat min vän runt i trakten. Det är så här jag bor nu för tiden. Annorlunda, nytt och något främmande. Känns ännu inte som mitt. Ibland till och med något otryggt, inga bekanta ansikten som stannar och pratar bort en stund då vi möts efter vägen. Inga glada igenkännande leenden. Ibland är det skönt men ofta saknar jag den lilla bygden som ligger som ett bälte runt den vackra sjön och ibland saknar jag mina vänner, dom som jag kännt sedan många år tillbaka.


Men den här helgen har varit riktigt trevlig. En god vän som hälsar på, lite prat, lite shopping, en massa skratt, god mat samt vin. Kan det bli bättre?

1 kommentar:

  1. Ja jag vet hur det känns. Jag saknar dig oxå.
    kramar från Tylle

    SvaraRadera