måndag 19 januari 2009

Sverige är fantastiskt!!

Hjärtklappning och svettningar... 34-30 till Sverige. Jag säger bara det. Sverige är fantastiskt. Så känner jag i alla fall just nu. Efter att sett jordens mest gastkramande match. Lite lustigt är att jag kommer på mig själv att tänka.. faan vad vi är bra. Hade de förlorat har jag antagligen tänkt. Faan.. vad dåliga dom är. Okej, dubbelt, jag håller med. Hur som helst. Vi är riktigt bra i handboll just nu. Kommer att följa varenda match med stor iver. Härligt avslut på dagen.

Morgonen startade dock inte lika bra som den avslutades. När klockan ringde vid sex vaknade jag av att det kändes som om jag jag fått en tegelsten i ansiktet. Ögonen sved och såg ut som krossade tomater. Ute var det svart och inte nog med det. Blötsnön plaskade ner som måsskitar från skyn. Fy fasen! Det är dessa gånger jag förbannar att jag föddes i detta smala men långa landet i norr. Mörker, kyla och snålblåst. Återigen, dubbelmoralen står högt i tak. Heja Sverige... ibland... annars kan det dra åt pipsvängen.

Kram på er go vänner!

3 kommentarer:

  1. hehe.. ja du har poäng där :)
    Angående väder:
    Jag vet inte vilket som är värst. Här är det bara svart och ingen snö. Igår kväll hällregnade det så jag plockade fram mitt regnställ inför morgonens cykling men det klarade sig.

    På torsdag åker vi till snön.

    SvaraRadera
  2. HaHa. Du kan verkligen beskriva så man fattar. Krossade tomater...Hmm :)
    //Carola

    SvaraRadera
  3. Känner igen det med Sveriges landslag alltså....härlig känsla när de är som bäst...men lika usla är de när dom suger....=))

    SvaraRadera