fredag 16 januari 2009

Mitt nya liv som bloggare!


Idag tog jag ett viktigt beslut. Som så många gånger förr så var det min vän och själsfrände Tylle som påverkade mig.



Det senaste halvåret har mitt liv förändrats drastiskt. Efter att ha funderat fram och tillbaka många gånger, vägt fördelar mot nackdelar, grunnat och åter grunnat så tog jag mitt pick och pack och flyttade till Katrineholm. Naturligtvis så var det den stora kärleken som drog. Det var i Augusti 2008. Nu har det gått ett halvår och jag har inte ångrat mig. Men det är inte bara uppförsbackar. Jag saknar min familj varenda sekund. Min underbara son som jag tidigare alltid haft bredvid mig i alla lägen. Mina fantastiska föräldrar som alltid ställt upp för mig och som funnits så nära. Mina älskade bröder med familj. Alla mina vänner som stöttat och glatt mig. Nu är de många mil härifrån. För att vara noggran, 28 mil faktiskt . Tre och en halv timmes bilåkning vid fint väder.



Nu tillbaka till Tylle. Det är inte bara jag som flyttat. Hon drog minsann iväg ännu längre. Ända ner till Skåne. Jag saknar henne enormt. Men då är det skönt att varje dag sätta sig ner och läsa hennes blogg. Där följer jag hennes dagar, vad hon varit med om, tankar hon haft och saker hon gjort eller tänker göra. Det är toppen. Då känns det som om vi träffas nästan dagligen. Det bästa alternativet när det är som det är. Idag tänkte jag... självklart så ska jag inte vara sämre. Börja skriv en blogg du också, om inte annat så kanske i alla fall mamma vill läsa och se vad jag pysslar med om dagarna. Förhoppningsvis så kanske det är fler som tittar in då och då. Därför mina vänner så hälsar jag er välkomna till Lisas blogg. Vi ses senare. Kramar till alla!

2 kommentarer:

  1. jaa, och så kan jag också följa dina dagar och på så sätt känna mig nöra dig. kram på dig Flisis

    SvaraRadera
  2. Nu har vi spridit ut oss ordentligt. Det första jag gör i samband med frukosten är att kolla Pyrras blogg. Vad roligt att jag får följa dig i vardagen också. Skulle vara roligt om vi kunde träffas allihopa någon gång igen. Saknar så våra resor till Sälen.// Carola

    SvaraRadera