söndag 18 januari 2009

Helga vilodagen - nja, det får bli en annan dag.

Jaha! då var det dags igen. 2500kg pellets ska in genom det lilla fönstret i fotknölshöjd. 168 benböj med 60 kg i armarna. Benböj är viktigt, måste ju skona ryggen. Vad gör man inte för lite värme inomhus.

Det är konstigt det där med energi. Verkar som om de bekväma sätten alltid är de mest miljöfarliga. Olja... Usch, går inte alls. Direktel... dyrt och kräver antingen kärnkraft eller uppbruten vildmark. Kol.. inte att tänka på. Vindkraft, absolut men ännu inte tillräckligt utbyggt. Bergsvärme, verkar toppen. Ska höra med Simo om vi inte ska gå ut och gräva lite. Nej! vi får nog fortsätta att bubba pellets ett tag till. Vi får se det positiva med det hela. Vi blir varma, musklerna sväller så snart ser vi nog ut som riktiga kroppsbyggare.

Nu kanske det låter som om jag gnäller. Så är det inte. Det är faktiskt rätt kul. Resten av söndagen har också varit trevlig. Lugnt och skönt. Frida och jag sitter just nu mitt emot varandra och skriver våra bloggar. Hur mysigt som helst. Hoppas ni också njuter av er söndag. Det gör jag. Ha det gott kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Det är inte bara ni som jobbar på. Jag har varit igång sen nio i morse. Först macken, sen träning, sen huset vårat...pust, det tar aldrig slut

    SvaraRadera
  2. Bara och bygga för sommaren 2009...=))

    SvaraRadera