måndag 3 augusti 2009

Jaha, så var det dags igen.

Måndag morgon och klockan ringer kvart över sex. Herregud! Det känns som om jag måste bestiga Mount Everest iklädd rymddräkt och stilettskor. Med andra ord... jävligt tufft!


Efter en frukost som knappt går att svälja pga muntorrhet samt uppfräschning (utan lyckat resultat) sätter jag mig i bilen och vrider på nyckeln. Inte ett ljud, helt dött. Skit också!


Okej, byter nycklar och tar Simos bil istället (vilken han egentligen hade behövt under dagen) upptäcker att bensinen är slut. Stressad och irriterad åker jag till macken, parkerar bilen, upptäcker att bensinlocket sitter på andra sidan, hoppar in igen och vänder bilen, stoppar in munstycket i tanken och trycker på pumpens handtag, ingen bensin kommer ut. Jävla skit, skriker jag. Hoppar in i bilen igen och flyttar den till nästa pump. Sätter återigen in handtaget, inget händer. Nä, nu jävlar! Vad är det här för skitstation tänker jag och stormar in. - Det kommer ingen bensin ur era pumpar, vaaarföööör? frågar jag med irriterad stämma. -Du tankar ju på kontopumpen, svarar kassörskan, då måste du stoppa in ditt kort i automaten. Aj, aj då, svarar jag förläget. Går ut och stoppar i kortet och vips så flödar bensinen plötsligt ner i tanken.


Trots en irriterande, frustrerande och stressig morgon så fick jag en riktigt lyckad första dag på jobbet. Mina kollegor är härliga människor. Jag möttes av kramar och glada skratt. Det var inte så tokigt att börja jobba igen, faktiskt ganska skönt :)

1 kommentar:

  1. hahaha.. jag kan se dig jobba på med pumparna.
    Jag har skrutit om din skola på min skola idag.
    Puss och kram

    SvaraRadera