tisdag 2 juni 2009

lagom är alltid bäst!


Vilken underbar helg. Kunde knappt tro det var sant. Kändes som om vi var på semester vid medelhavet. Solen sken från en klarblå himmel. På lördagen var jag och en kompis till Stockholm och strövade runt i Gamla stan och på Söders höjder. Stan kryllade av människor, både gångare och maratonlöpare. En fanatastisk dag.

På söndagen ställde jag mig på alla fyra och plockade ogräs. Ryggen konstant vänd mot solens sköna strålar, timme ut och timme in. Vilket Pucko jag är. På nåt sätt glömde jag bort att jag faktiskt är född i det kalla och gråa landet Sverige och att vi nordbor inte är direkt fullproppade av solskyddsfaktorn pigment. I natt har jag inte kunnat sova. Ryggen brinner! Ja, ja.. nåt har jag lärt av det här också. Lagom är bäst!

2 kommentarer:

  1. Vet du gumman, jag var också i Stockholm i helgen men det var på fredagen och söndagen. lördagen var vi i Gävle.
    A bor helt underbart på Östermalm. Kanske vi skulle ta och hyra hennes lya helgen v. 26 i stället för att åka till J-köping? Det borde bli billigare boende men ingen hotellfrukost... hmmm, tål att tänkas på ett par varv.
    Hör av dig när du har tid att prata i telefon en stund.Jag saknar dig också. kramar

    SvaraRadera
  2. Ska vi erbjuda Dottern 1000:- (alltså allt som allt för både dig och mig) för två nätter? Jag tror hon skulle tycka det vore bra med den hjälpen med hyran och för oss blir det ju säkert 700:- billigare per skalle.puss och kram

    SvaraRadera