tisdag 28 april 2009

Äntligen färdig!

På väg in i ett nytt skede i livet. Nu ska jag bli sambo efter många år i ensamhet. Många tankar cirkulerar. Mest positiva men jag måste också erkänna att det finns en viss rädsla för att det kan uppstå situationer jag inte har räknat med. Men eftersom vi nu har testat vardagen ihop och vi fortfarande trivs och mår riktigt bra så tror jag detta kommer att bli toppen.


I två veckor har jag packat, sorterat, varit på tippen, burit kartonger, packat upp och slutligen städat. Nu är jag klar. Nu bor jag på Västgötagatan. Nytt hus och ny trädgård. Gissar om det kliar i fixarfingrarna.


Huset håller på att få en ansiktslyftning. Vi har målat och ett nytt badrum är på gång. Det blir så fint. Vi har dessutom köpt en ny soffa. Skööööön att sitta i. Framtiden känns ljus. Det är så det ska vara.

1 kommentar: