tisdag 2 februari 2010

Fy faan, för den Lutheranska andan!

I lördags slog vi på stort. Hela familjen gick på Kina och åt. Mmmm, vad gott det var. Klockan fem på morgonen vände sig min mage ut och in. Fyyyy, vad dåligt jag mådde. Ont i magen och kunde inte äta på två dagar. Det kommer att dröja innan jag går på Kina igen. Funderar på att skicka en räkning till restaurangen för lönebortfall. Fast det är ju inte säkert att det var deras fel, ingen annan i familjen blev ju dålig.

Ja, ja jag får se det hela positivt. Fick ligga hemma och slappa i sängen i två dagar. Men som vanligt sitter den lutherska andan med sin konservativa arbetsmoral, i form av en liten djävul, på min vänstra axel och spyr galla över mig. "Är du verkligen så dålig så att du inte kan gå till jobbet? har du tänkt på de andra som får slita extra på grund av dig nu, din latmask!"

Det är för jävligt, varför kan jag inte få stanna hemma och slippa det dåliga samvetet. Dra åt helvete Luther!

4 kommentarer:

  1. lugn nu gumman. Jag tror det var kycklingen som var dålig. Stanna hemma när du är sjuk!!!

    SvaraRadera
  2. OJ :)

    Idag har jag SATURDAY SHOW OFF
    hos mig....
    Lägg gärna till Din blogg med
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Hoppas att allt är bra! Och att du har haft en härlig julhelg!
    Önskar dig ett gott nytt år1
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Tänk vad mycket dåligt samvete och skam den karln har ställt till med! Har gjort mig kvitt honom! För GOTT!
    Ha en finfin kall söndag!
    /Ingemar

    SvaraRadera